Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

Kadın bedeninin çilesi…

Barbie

Küçük yaştan itibaren güzel olma, beğenilme, takdir edilme önemlidir her çocuk için. İçinde bulunduğumuz dönemde özellikle kadın bedeninin sıkça göz önünde olması kız çocukları için “güzel olma ihtiyacı”nı tetikliyor. Artık güzel olma maalesef bir istek değil, kabul edilme, değer verilme, onaylanma için bir ihtiyaç haline gelmiş durumda.

Sosyal ağda bir fotoğrafımızı koyarken en güzel halimi koymayı tercih ediyoruz ki “onay” alalım. Reklamlar, oyuncaklar, fotoğraflar, çevresindeki yapay güzellikler derken dış güzelliğe yatırım artıyor, iç güzellik adı üstünde olduğu gibi içeride kalıyor… İdeal görünüme ulaşabilmek için oluşturulan fotoğraf filtreleme programları akıllı telefonlarda en sık kullanılan uygulamalar arasında.

Merceği biraz kendimizden uzağa çevirdiğimizde kadın bedeninin cipsten arabaya, tıraş bıçağından çantaya kadar birçok reklamda kullanıldığını görebiliyoruz. Uğur Batı’nın “Reklamcılıkta Retorik Bir Unsur Olarak Kadın Bedeni” araştırmasında 379 reklamın kadın bedeni hakkındaki “seksi” imajını güçlendirdiği, kadın bedenine ait gerçekçi olmayan ölçütleri içerdiği ve kadına yönelik şiddeti kapsadığı görülmüş. Bu büyük tüketim pazarının içinde kadını ön plana çıkararak, erkekler için arzu edilen nesneyi sunmak, kadınlar için ideal kadını göstermek ilk amaç maalesef.

Tabi her görsel tuzak gibi, bunu da aile tutumları ile dengeleyebiliriz. Unutmayalım ki çocuklarımızın alacağı en önemli ve kalıcı ileti ebeveynlerin onlara vereceği iletidir. Hatırlarsınız özellikle Barbie’lerin hedef alındığı bir dönem vardı, kız çocukları için uygunsuz bir hedef, model oluyor diye. Bu konuda klinik psikoloji uzmanlığını beden imgesi üzerine yapmış bir psikolog arkadaşım şunu söylemişti: Eğer anne kızını alıp Barbie’yi birlikte incelerlerse çocuğun bakış açısı sorgulayıcı ve daha gerçekçi olacaktır. Birkaç örnek cümle size yol gösterebilir: “Bak kızım görüyor musun, bu kadar uzun bacaklara böyle minik ayaklar olmaz, bu gerçekçi değil, düşer yoksa bu kız…” gibi. Bu durum sadece kız çocuklarını değil, harika bir görünüm bekleyen erkek çocuklarını da etkiliyor tabi. Her ne kadar kaslı, yarı çıplak erkek reklamı daha az görünse de öyle olmak isteyen erkek çocukları çok fazla. Kız ya da erkek çocuğunuz olsun, dikkatinizi çeken reklamlarda, dizilerde, dergilerde gerçekdışı görünüm sunan, fazla cinsellik ve şiddet içeren görselleri hemen açıklayabilirsiniz.

Kendimizi olduğumuz gibi sevebilmemiz dileğiyle…

Bu da ilginizi çekebilir
Kapalı
Başa dön tuşu