Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

Alexa nedir?

Alexa; bir internet devi olarak kabul edilen amazon.com tarafından yönetilen bir ticari kurumdur. Ancak sosyal medyada Alexa, bu şirketin yapmış olduğu istatististiki internet trafik sonuçları anlamına geliyor.

Alexa tool bar yüklenen cihazların tüm internet tercihleri, gezdikleri siteler, o sitelerde kaldıkları süre gibi çeşitli bilgiler kayıt altına alınıyor. Site sahipleri, bu kayıtlar aracılığı ile sitelerine ait performansları takip edebiliyorlar. Hatta rakip siteleri kontrol edip kıyaslama yapma şansı yakalayabiliyorlar. Bu ücretsiz hizmete siteye girildiği an arama butonuna performansını görmek istenilen sitenin adresini yazarak ulaşılabiliyor. Alexa’ya üye olup sistemden ücretli olarak faydalanmak da mümkün. Bu yapıldığı zaman ek bilgiler kullanıcıyla paylaşılıyor ve ziyaret edilen site ile ilgili tüm detaylar; ziyaretçiler o siteden hangi siteye gitmiş, hangi konuyu ne kadar araştırmış gibi konular hakkında bilgiye ulaşılabiliyor. İsterseniz http://www.alexa.com/toolbar linki aracılığı ile Alexa tool bar’ı indirip bu bahsedilen bilgilere daha kolay ulaşabiliyorsunuz.

Alexa; ölçümleme yaparken, ölçümleme yaptığı siteye giren kişilerin hareketlerini baz alıyor ve ona göre bir ölçümleme yapıyor. Belirlenen bu kriterler arasında bir kişinin siteye arama motorları vasıtası ile mi girmiş yoksa adresi kullanarak mı diye bakıyor. Ya da ziyaretçilerin site içerisinde ne kadar sayfaya girdikleri ile ve o site üzerinde durdukları süre ile ilgileniyor. Bu durumlara bakıp bir analiz çıkartarak o siteyi sıralamaya koyuyor. Alexa web siteleri hakkındaki bilgileri bir çok kaynaktan edinebiliyor ancak en çok browser eklentilerinden gelen verileri kullanıyor. Amazon’un yaptığı açıklamaya göre Alexa şu anda Domino’s, Fitbit, KAYAK, SmartThings, Uber gibi önemli iş ortaklarıyla çalışıyor. Keza sadece büyük şirketler veya girişimler değil, Alexa ile bağımsız geliştiriciler de uygulama geliştirebiliyor.

Alexa, sıralama yaparken;

Sitenin tekil ve çoğul ziyaretçi sayısı
Hemen çıkma oranı
Sitede geçirilen süre
Toplam sayfa görüntüleme
Arama motorundaki kalitesi
Siteye gelen ziyaretçilerin hangi siteden geldikleri ve bunların kalitesi
Alexa backlink sayısı
Sitenin sahiplenilmesi
Olumlu yorumların sayısı ve oranı gibi noktalara dikkat ediyor.

Alexa;

Reklam verenler için öncelikli aranan özelliktir.
Sitenin ziyaretçi sayısı hakkında izlenim verir.
Sitenin kalitesini belirler. Örneğin ben, hosting ve domain satış sitelerinin 500k Alexa’dan fazla olması durumunda tercih etmiyorum.
SEO açısından etkendir.
Bir nevi rekabet analizidir.

 

Bu da ilginizi çekebilir
Kapalı
Başa dön tuşu