148
hobi kulübü
Özgür Taşkıran
Kiti ilk kez yapacağım ve çok parçalı bir
kokpit yapısına sahip olması dolayısı
ile, daha önceki tecrübelerimden
de yola çıkarak, tamamen yapım
klavuzundaki adımları takip ettiğimi
söyleyemem ama genel olarak
klavuzdaki süreci takip ettim diyebilirim.
Öncelikle kullanılacak parçaları
çerçevelerinden keserek gerekli
olanların temizlik ve tesviyelerini yaptım
(Parça temizliği ve tesviyesi oldukça
önemlidir çünkü parçalardaki kalıp
ya da kalıp itici izleri gerekli işlemler
yapılmadığı takdirde sonucu negatif
yönde etkilerler. Eğer görünmeyecek
bir yerde kalıyorlarsa çok önemli
olmayabilir, yani üzerinde işlem
yapmak keyfinize kalmıştır. Ama bu
izler görünür yerlerde ise mutlaka
tesviyesinin yapılması gerektiğinin altını
çizmeliyim.) Daha sonra bu parçaların
hangisini montajını yapmadan,
hangisini montajını yaptıktan sonra
boyayacağıma göre grupladım.
Gruplama işleminden sonra montajını
yaptıktan sonra boyayacağım parçaları
gerekli yerlere monte ettim. Montaj
işleminin ardından kokpitin referans
fotoğraflarını baz alarak bazı kablolama
detaylandırmaları yaptım. Küçük ölçekli
modellerde belki çok gerekli olmayabilir
fakat montajını yaptığım uçağın 1/32
ölçekli olması ve kokpiti açık bitirmeyi
planladığım için bu detaylar benim
için önemliydi. Bu işlemlerin ardından
kokpite genel olarak astar boyası
uyguladım (astar boyası benim tüm
modellerimde uyguladığım bir süreç.
Bu işlem hem üzerine atacağınız
diğer katların daha iyi tutunmasını
sağlayacak hem de kullanacağınız
renkler, astar katta kullandığınız renge
göre daha iyi görünecektir).
Astar boya katı üzerine Pre-Shading
(ön gölgeleme) olarak adlandırılan
bir teknik uyguladım. Bu uygulama
yüzeydeki detayları gölgelendirerek
daha dramatik ve görsel yönden
daha gerçekçi bir sonuç almanızı
sağlıyor. Bu işlemin hemen ardından
Spitfire’ların ve o dönemin İngiliz
uçaklarının klasik kokpit rengi olan
RAF İnteriror Green’i kapatıcılığını
rahatça kontrol edebileceğim bir
şekilde incelterek airbrush ile yüzeye
uyguladım. Artık kokpit genel olarak
detay renkleri uygulanmasına hazır hale
gelmişti. Bu renkleri de uyguladıktan
sonra eskitme ve kirletme aşaması için
kokpitin geneline parlak vernik katı
uygulayarak o ana kadar yaptığım boya
katmanlarını koruma altına aldım.
Artık kokpit referans fotoğrafların
ışığında eskitilme ve kirletilmeye hazır
hale geldi. Bu aşamadan sonra yağlı
boya ile filtreleme yaptım. Filtrelemenin
ardından çeşitli yerlerde boya dökülme
ve yıpranmalarını simüle ettikten
sonra kokpit resimlerde gördüğünüz
hale geldi. Artık kokpit gövde içine
yerleştirilmeye hazır. Bir sonraki sayıda
kaldığımız yerden devam etmek üzere
hoşçakalın.
1 / 32 ölçekli Supermarine Spitfire Mk. VII
Bir önceki sayıda inşasına başladığımız kitin genel özelliklerinden
bahsetmiş, statik modelciliğe başlangıç için gerekli malzemeleri
kısaca sizlere tanıtmıştım. Uçak maketleri genelde, aksi
belirtilmedikçe kokpitin yapımı ile başlar. Yapım klavuzunun
yönlendirdiği şekilde kokpitin yapımına başladım.
Kaldığımız yerden
1...,140,141,142,143,144,145,146,147,148,149 151,152,153,154,155,156