Dergi Bursa / EYLÜL 2018 / Sayı 50
6 editör notu editor’s note Photo Graphica’nın öyküsü 1 Nisan 2008’de başladı. Fotoğraf, tasarım ve yayıncılık çalışmaları gerçekleştirme parolası ile yola çıkan ekibe en başından beri birçok kurumsal şirket güvendi ve işlerini teslim etti. Photo Graphica bugüne dek; eğitim, sağlık, turizm, otomotiv, tekstil, sanayi, enerji ve kamu sektörlerinden 130 farklı şirkete ya da kuruma hizmet sundu. Bununla birlikte tam 5 farklı projesini Bursa ile buluşturdu. Bunların ilki Ocak 2011’de yayın hayatına başlayan Dergi Bursa’ydı. İkincisi ise Mayıs 2014’te “Bursa Değerlerinden İzler” temasıyla ilki gerçekleştirilen ve Türkiye’de internet üzerinden katılım alan ilk fotoğraf yarışması unvanını taşıyan Bursa Fotoğraf Yarışması oldu. Bu yarışma 2016 Mayıs’ta “Odak Noktası Bursa” ve Şubat 2018’de “Şehrin Görsel Hazinesi” temalarıyla iki kez daha düzenlendi. Eylül 2016’da özgün wall art çalışmalarından oluşan Görsel Bastır isimli bir marka daha geldi. “Eğlence Sanatçısı” sloganıyla Mayıs 2018’de yeni bir marka daha doğdu: Funbox… Eylül 2017 ise “Sallanırken Esneyen Festival” sloganıyla dünyada bir ilk olan Bursa Hamak Festivali hayat buldu. Ağustos 2018’de ikincisi ile Bursa ve çevre illerden gelen binlerce insanı salladı! Türkçe- İngilizce çıkan ve artık şehrin önemli medyalarından The story of Photo Graphica started on April 1, 2008. Many corporate companies trusted the company that started off as a team dedicated to carrying out photography, design and publication works. Until now, Photo Graphica served 130 different companies or establishments in sectors ranging from education, health, tourism, automotive, textile, industry, energy and public sectors. In addition, the company put forth 5 different projects for the locals of Bursa. The first was Dergi Bursa which was first published in January 2011. The second was the Bursa Photography Competition that was organized in May, 2014 with a theme of “Traces from the Values of Bursa” which was the first photography competition in Turkey to accept online applications. This competition was organized two more times, one in May 2016 with a theme of “Focus Point Bursa” and the second in February 2018 with a theme of “Visual Treasures of the City”. A new brand entitled Görsel Bastır was born in September 2016 for unique wall art works. Another brand was born in May of 2018 with a motto of “Fun Artist”: Funbox… While in September 2017, the Bursa Hammock Festival took place with a motto of the “Festival that Yawns as it Rocks” which was a first in the world. It rocked thousands of people from Bursa and its environs for a second time in August 2018! Dergi Bursa, published in Turkish – English which has Sallanırken çalışan bir ofis! 10 yıla sığan; 2 festival, 3 yarışma, 150’yi aşkın bülten, 100’e yakın katalog ve 50 sayı Dergi Bursa! 2 festivals, 3 competitions, over 150 bulletins, about 100 catalogues and 50 issues of Dergi Bursa all packed in a decade! Engin Çak ı r An office that works as it rocks!
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjAwNTM=