Dergi Bursa Haziran 2015 - page 50

48
odak noktası
focus
sağlanıyor?
Hava fotoğrafı için çok özel bir
ekipman gerekmiyor. Görüntü
alacağınız işe göre ekipman
belirlemek daha doğru olur.
Yine uçtuğunuz cihazı göz
önüne alarak kullanacağınız
ekipmanı belirlemelisiniz.
Örneğin tandem paramotor
ile uçuyorsanız aklınıza gelen
her lensi alamazsınız. En
doğru lense karar verip uçmak
zorundasınız.
Çekim yaparken
havadasınız ve bu oldukça
riskli bir durum. Peki, siz
hiç tehlike atlattınız mı?
Başınızdan geçen bir
macera oldu mu?
Yamaç Paraşütü ile uçarken
2–3 kez ufak tefek aksilik
olmuştu. Ama üstesinden
gelebileceğimiz sıkıntılardı.
Helikopter ya da uçak ile
uçarken bir sıkıntı yaşamadım.
Sorun olsaydı bu röportaj
olmazdı. Yamaç paraşütü
ile Ölüdeniz’den uçtuğum
zaman dijital makine yerine
analog makine ile havalandım.
Yamaç paraşütünü kullanma
konusunda çok yetersiz
olduğumu yıllar sonra
öğrendim. Bu sırada kanadın
bütün kumandalarını bırakıp
Belcekız Plajı’na iniş yapıncaya
kadar 4 makara dia çektim.
adventure you would like to
share with us?
There were some minor
problems 2 – 3 times while I
was paragliding. But they were
things we could overcome. I
experienced no difficulty while
flying in planes or helicopters.
If I had then we wouldn’t be
making this interview now. I
flew with an analog camera
instead of a digital one while I
was paragliding over Ölüdeniz.
It was years later that I learned
how insufficient I was about
paragliding. I left the controls
of the wing and took 4 rolls of
dia until I landed at the Belcekız
Beach. I thought I could land on
the sea and so I packaged those
rolls in waterproof bags. I did not
know at the time that you should
never let go of the wing controls
while paragliding. It is pleasing to
realize the danger I experienced
years after it.
Is there anyone you take as
an example in this field?
Google Maps.
What is the biggest
difficulty you experience?
The most difficult part of aerial
photography is to convince
the pilot to fly at the altitude
and speed you want. Weather
conditions come after that. If
your body is partially outside the
helicopter, the pressure that the
pal (the propeller lever) applies
on your body can make life
difficult for you.
Pazar yeri
(Bazaar)
1...,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49 51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,...124
Powered by FlippingBook