50
detaylı bakış
önce teorik eğitimle başlıyor. Teorik
eğitimde; malzeme bilgisi, aerodinamik,
uçuş tekniği, makro ve mikro
meteoroloji gibi konular bulunuyor.
Teorik eğitim sonrası öğrenciler yer
eğitimine geçiyorlar. Yer eğitiminin
maksadı öğrencilere yerde paraşütle
olan reflekslerinin gelişmesini sağlamak
ve temel hareketleri öğretmek... Bu
eğitim öğrencinin durumuna göre 1-3
gün arası sürüyor. Yer eğitimini bitiren
öğrenci önce 30-40 metre yükseklikteki
tepelerden 20-30 civarında başlangıç
uçuşu gerçekleştiriyor. Bu uçuşlar çok
kısa süreli olup öğrencinin tecrübesinin
arttırılması ve hareketlerin (dönüşler,
kalkış, iniş vb.) öğretilmesi
amaçlanıyor. Daha sonra git gide
yükselerek eğitim sürdürülüyor.
Başlangıç eğitimi biten öğrenci artık
yüksek irtifa eğitimine hazır hale
geliyor. Bu eğitim süreci öğrencinin
becerisi ve hava koşullarına da bağlı
olarak sürüyor. Başlangıç eğitimi tüm
koşullar uygunsa ortalama 5-10 gün
arası sürüyor. Yer eğitiminden sonra
birkaç ay sürecek olan başlangıç
eğitimi devam ediyor ve uçuşlar
başlıyor.
Yamaç paraşütünde yanlış bilinen
bazı durumlar da bulunuyor. Örneğin
kazaların sebebi “ters rüzgar” olarak
biliniyor ancak böyle bir durum söz
konusu değil... Çünkü rüzgar kalkış
ve inişte tam karşıdan esecek şekilde
kanat seriliyor. Kalkış yaptıktan
sonra rüzgarın esme yönü bu açıdan
anlam taşımıyor. Kazaların çok büyük
oranı olumsuz hava koşulları veya
akrobasi gösterilerinde gerçekleşiyor.
İyi eğitim almış bir pilot havayı tanıyor
ve uygun olmayan şartlarda uçuş
gerçekleştirmiyor. Diğer bir konu ise,
yamaç paraşütünde “atlama” terimi
kullanılmıyor olması. Bunun yerine
“kalkış” terimi kullanılıyor. Zaten yamaç
paraşütünde atlama olmuyor, kalkış
yapılıyor. Diğer bir ifade ile rüzgara
teslim olunuyor. Ona koşuluyor. Ne de
olsa özgürlük rüzgarda saklı...
1...,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51 53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,...148