Eker Süt
Mudanya Belediyesi
Neskar Otomotiv

Açık büfelere rağmen sağlıklı beslenme

Kış; yorucu, soğuk ve yoğun iş temposu ile geçti gitti. Herkes tatili dört gözle bekledi. Tatillerin gözdesi açık büfelerde yemek yeme hayalleri kuranlar için sağlıklı beslenmek ise sanıldığının aksine mümkün. Biraz irade ve doğru tercihler yeterli olacaktır.

Yaz boyunca çıkılan tatillerde, hem sıcak hava hem de dengesiz beslenmeyle vücudunuz fazlasıyla yorulabilir. Dinlenmek yerine sergilediğimiz bu tempo istemediğimiz sonuçlar da doğurabilir. Tatillerde beslenme ile ilgili en büyük tehlikelerden bir tanesi de açık büfeler… Otellerin kalori bombası “açık büfe”lerde mümkün olduğunca beslenmenize dikkat etmenizde fayda var.

Açık büfeyi görünce hemen hepsinden almalıyım fikri yerine mutlaka seçim yapacağınıza kendi kendinizi önceden hazırlayın. Hep ya da hiç mantığından vazgeçmelisiniz. “Kendimi tatil besinlerinden mahrum ediyorum” veya “yedikten sonra pişmanlık duyuyorum” duygusunu ortadan kaldırın. Tatil diye geç kalkıp, öğün atlatmak olmamalı. Mutlaka güne kahvaltı ile başlamalısınız.

Sağlıklı beslenme

Açık büfe kahvaltı: 

Kahvaltılarınız için 2 küçük tabak kullanın.

  1. Küçük tabakta peynir çeşitlerinden 2-3 dilim seçin (daha az yağlı peynirler tercih edilmeli) 4-5 adet zeytin alın, 1-2 ince dilim kepekli çavdar veya mısır ekmeği kesin ve tabağın geri kalan kısmını meyve dilimleri veya 4-5 adet kuru meyve ile zenginleştirin veya 1 tatlı kaşığı kadar bal / reçel ekleyin.
  2. Küçük tabağa domates, salatalık, taze nane, taze maydanoz, roka, biber koyun.

İçecek olarak açık çay veya bitki çayları veya kan şekeri ile ilgili probleminiz yok ise taze sıkılmış meyve suyu içebilirsiniz.

Ana öğünlerde ne yapmak gerekir?

Hemen orta boy servis tabağınızı alın ve tabağınızı dört eşit parçaya bölün. Böylece sevdiğiniz her şeyden azar azar alma şansına sahip olursunuz. Dörtte bir kısmına zeytinyağlı sebze yemeği veya 1 adet dolma üzerine 1-2 yemek kaşığı kadar yoğurt, dörtte bir kısmına ızgara tavuk, balık, köfte, geriye kalan dörtte ikilik kısmına az yağ eklenmiş salata ve öğünün yanına 1-2 dilim tam buğday/yulaf veya çavdar ekmeği ekleyin. Önce salata tüketmeye başlayın, yemek yeme süresini uzatmış olursunuz ki unutmayın ilk 10 -15 dakika beyne tokluk hissi gelmeyecektir.

Her şey dâhil tatil yerleri çok kışkırtıcı gelebilir. İkindi gözleme, poğaça, pizza ve gece çorbaları gibi… Eğer öğle öğününde sadece salata ve 1 kâse yoğurt yerseniz ikindide yağsız bir tost ve ayran tüketilebilirsiniz fakat gece akşam yemeğinden sonra meyve dışında bir şeyler atıştırmamakta fayda var.

 Son olarak tatiliniz için küçük öneriler:

  1. Tatildeki bütün fiziksel aktivitelere katılmaya özen gösterin.
  2. Bol bol su için.
  3. Çok acıkırsanız meyve, galeta, ayran vb. atıştırın.
  4. Öğün atlamayın.
  5. Tabağınızı silip süpürmek içgüdüsünü unutun.
  6. Masadan kalktıktan sonra yemek yemeyi bırakın.
  7. Çevrenizdeki kişiler tabakları bittikçe büfenin önünde dolaşacaklar ve tabaklarını dolduracaklardır. Tahrik olmayın zaten siz her şeyden tabağınıza alıp yediniz.
Dyt. Sabiha Ataç Asan
Dyt. Sabiha Ataç Asan

 

Yorumlar

comments

Etiketler
Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı